- Hydrogen Motor Group (Grupa) predstavlja Viziju Vodonika 2040. godine, da bi popularizovala vodonik do 2040. za „ Svakoga, sve i svuda ” na online forumu Hydrogen Wave
- Globalni forum Hydrogen Wave će prikazati viziju Grupe u mobilnosti vodonika i sistema gorivih ćelija
- Grupa će postati prvi svetski proizvođač automobila koji će primeniti svoj sistem gorivih ćelija na sve modele komercijalnih vozila do 2028.godine
- Grupa za primenu sistema gorivih ćelija koristi u različitim domenima za mobilnost kao što su UAM (Urban Air Mobility) i brodovi; sistemi gorivih ćelija će se takođe primenjivati na područja izvan pokretljivosti
- Budući proizvodi sa dostupnim domenima za sisteme gorivih ćelija predstavljeni na online forumu Hydrogen Wave, uključujući autonomne kontejnerske prikolice, koncept sportskih automobila visokih performansi i vozila opremljena gorivim ćelijama za hitnu pomoć i spašavanje
- Treća generacija sistema sa gorivim ćelijama Grupe će naslediti NEXO-ov trenutni sistem koji će takođe biti predstavljen u dve verzije: verzija od 100kW će se smanjiti za 70% i verzija od 200kW će imati dvostruku snagu u odnosu na trenutni NEXO
- Suočavajući se sa crvenim alarmom za čovečanstvo „Grupa nastoji da ponudi moćno i pragmatično rešenje za borbu protiv klimatskih promena, putem emisije energije vodonika ” izjavio je direktor kompanije Hyundai Motor Group Euisun Chung na forumu Hydrogen Wave
SEUL, 7. Septembar , 2021. godine - Hyundai Motor Group (Grupa) iznela je svoju viziju energije vodonika globalnoj vodoničnoj zajednici. Na globalnom forumu Hydrogen Wave koji je održan danas, Grupa je predstavila svoje planove za popularizaciju vodonika do 2040.godine uvođenjem novih tehnologija u transport i druge sektore.
Predstavljajući planove Grupe za novi ‘talas‘ proizvoda i tehnologija zasnovanih na vodoniku, aktivnosti Hydrogen Wave-a započele su današnjom online prezentacijom - koju je predvodio direktor kompanije Hyundai Motor Group Eisun Chung i drugi visoki rukovodioci ističući buduću vodoničnu strategiju Grupe za sisteme gorivih ćelija i rešenja za mobilnost zasnovana na gorivim ćelijama.
„ Vizija Hyundai Motor Group je primena energije vodonika u svim sferama života i industrije kao što su naši domovi, posao, mesta i fabrike. Cilj je da se vodonik lako upotrebi za svakoga, sve i svuda, ” izjavio je direktor kompanije Chung na globalnom online forumu Hydrogen Wave. „ Želimo da ponudimo praktična rešenja za održivi razvoj čovečanstva i ovim otkrićima, želimo da doprinesemo negovanju svetske zajednice vodonika do 2040.godine. ”
Online forum će biti praćen i fizičkom ‘HydroVILLE’ izložbom, na kojoj će biti predstavljene najnovije aplikacije i koncepti. Inspirisana potencijalom čistog vodonika, izložba HydroVILLE predstavlja različite koncepte gorivih ćelija za buduću mobilnost i proizvodnju energije.
Od razvoja prvog električnog vozila na gorive ćelije (FCEV) 1998. godine, Grupa se pripremala za budućnost vodonika. Tucson FCEV (ix35 sa gorivim ćelijama) je predstavljen 2013. godine, otvarajući vrata masovnoj proizvodnji FCEV vozila. Zatim, 2018. godine, kompanija je lansirala sledeću generaciju vozila sa gorivim ćelijama SUV, NEXO, i prvi svetski kamion sa gorivim ćelijama, XCIENT, 2020. godine.
Sada, Grupa se vraća vodoniku koji igra značajnu ulogu u izgradnji održive budućnosti i smanjenju zavisnosti društva od fosilnih goriva. Nakon dve decenije na čelu razvoja tehnologija gorivih ćelija, Grupa će proširiti tehnologiju gorivih ćelija kako bi vozila i druga mobilna i energetska rešenja imale veće domene upotrebe.
Prema Komitetu za vodonik, globalnoj inicijativi vodećih energetskih, transportnih, industrijskih i investicionih kompanija, energija vodonika će činiti 18% globalne potražnje za energijom do 2050. godine, sa tržišnom vrednosti od 2.5 biliona dolara. Popularizacija energije vodonika će pomoći da se smanji emisija CO2 za više od šest miliona godišnje, dok će se otvoriti preko 30 miliona novih radnih mesta.
Vizija vodonika 2040. godine
Vizija Hyundai Motor Group je da će se do 2040. godine energija vodonika koristiti ne samo za transport, već će se primenjivati i na šire oblasti različitih industrija i sektora. Grupa ima za cilj da energiju vodonika učini dostupnu ‘ svima, svemu i svuda’.
Tokom foruma Hydrogen Wave, Grupa deli svoje planove putem rešenja sa vodonikom kao proaktivan odgovor klimatskih promena, počevši od sektora komercijalnih vozila, koji emituje relativno velike količine CO2. Grupa će ubuduće lansirati sva nova komercijalna vozila, poput autobusa i kamiona za globalno tržište kao vozila na gorive ćelije i električna vozila na baterije. Do 2028. godine, kompanija očekuje da postane prvi globalni proizvođač automobila koji je prilagodio svoj sistem gorivih ćelija na sva komercijalna vozila.
Grupa je već pokrenula masivnu proizvodnju znatno poboljšane verzije postojećeg modela XCIENT, prvog globalnog kamiona sa gorivim ćelijama. Takođe, u procesu razvoja je model traktora koji je zasnovan na XCIENT modelu gorivih ćelija koji će biti objavljen 2024. godine. Tokom Hydrogen Wave foruma, Grupa je predstavila koncept ‘ Dron prikolica ‘, sistem za transport kontejnera na vodonik koji su osposobljeni da u potpunosti rade autonomno, sa dvostrukom konfiguracijom e-Bogie.
Kroz razvoj komercijalnih vozila na vodonik, Grupa će promovisati kompletnu tranziciju korejskog javnog prevoza i logističkih sistema na rešenja zasnovana na vodoniku - za postavljanje ciljeva svetu.
Osim toga, Hyundai Motor Group planira aktivan ulazak na srednje/veliko evropsko tržište komercijalnih vozila, koje godišnje dostiže i broj do 400.000, sa komercijalnim vozilima na vodonične ćelije, poput bespilotnih letelica sa prikolicom.
Sistemi gorivih ćelija nisu korišteni samo komercijalno za vozila poput NEXO SUV, Elec City Bus i XCIENT kamiona sa gorivim ćelijama, već imaju potencijal za primenu u različitim domenima, kao što su vozila sa visokim performansama, gradska mobilnost vazduha, roboti, avioni i veliki brodovi do 2040. godine.
Da bi se sve to postiglo, Grupa uskoro planira uvođenje nove generacije sistema gorivih ćelija sa sniženim cenama i zapremini sa značajno poboljšanom izdržljivosti i proizvodnjom.
Inženjeri Grupe su tokom poslednjih 20 godina, uspeli da smanje troškove gorivih ćelija za 98%, zahvaljujući stalnom razvoju i istraživanjima. Osiguravajući cenovnu konkurentnost, Grupa ima za cilj da do 2030. godine dostigne cenu vozila koja će biti uporediva sa vozilima na baterije.
Grupa će ostvariti ekonomiju obima stalnim ulaganjima, ne samo u tehnološke inovacije sistema gorivih ćelija, već i u izgradnji globalnih vodoničnih ekosistema, u partnerstvu sa drugim organizacijama i vladom kroz različite poslovne oblasti, uključujući vazduhoplovstvo, železnički transport, energiju, infrastrukturu, ICT (informacione i komunikacione tehnologije) i druge servise.
Sledeća generacija sistema sa gorivim ćelijama
Dugi niz godina troškovi sistema gorivih ćelija su smanjeni za masovnu primenu. Tokom ovog procesa stalnog poboljšanja, Grupa je napravila veliki iskorak u istraživanjima i razvoju i pruža rezultate koje će svet tek videti.
Tokom Hydrogen Wave foruma, Grupa je predstavila niz novih sistema na gorive ćelije uključujući i treću generaciju sa gorivim ćelijama velike snage, koja predstavlja naslednika NEXO sistema.
Treća generacija sistema gorivih ćelija
Trenutno u fazi razvoja, treća generacija sa gorivim ćelijama velike snage naslediće NEXO, sa dve verzije: od 100kW i od 200kW. Verzija od 100kW smanjena je za 70% u odnosu na trenutnu generaciju da bi se lakše prilagodila različitim tipovima vozila i domena. Verzija od 200kW je slična po veličini NEXO sistemu, ali ukoliko se poredi izlazna snaga je udvostručena.
Za drugu generaciju NEXO vozila na gorive ćelije u 2018. godini, kompanija je dostigla 5,000 sati i 160,000 kilometara, što je slično ICE (vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem) vozilima. Za treću generaciju razvoja vozila na gorive ćelije cilj je dostići domet od 500,000 kilometara za putnička vozila.
Nova jedinica snage može ponuditi niz izlaznih snaga od 500kW i 1MW, slaganjem modularnih jedinica od 100kW, što je idealno za korišćenje napajanja u hitnim slučajevima velikih brodova ili IT kompanija.
Otkriven je i ‘potpuno - ravan’ sistem gorivih ćelija koji snižava visinu naslaga do 25cm, i može se koristiti za različite primene poput PBV (namenska vozila), MPV (višenamenskih vozila), autobusa i tramvaja.
Budućnost mobilnosti vodonika
Takođe predstavljena kao deo Hydrogen Wave, vizija Grupe za buduću mobilnost vodonika kroz nekoliko modula vozila, od pomoći u hitnim slučajevima i spašavanja, do autonomnog transportnog kontejnera i sporskih vozila visokih performansi.
Proizvodnja, skladištenje i pogodnost transporta biće bitan faktor za širu primenu i upotrebu tehnologije gorivih ćelija. Pod brendom HWTO za gorive ćelije, Grupa će predstaviti nove koncepte prenosivih pogona za punjenje vodonikom.
Dron prikolica
Koncept Dron prikolice predstavlja sistem za transport kontejnera na vodonik koji je sposoban da funkcioniše potpuno autonomno. Sa pametno upakovanim rezervoarima za vodonik, prilagođenim za profile za putovanja, fleksibilne i efikasne Dron prikolice omogućavaju više od 1,000 km dometa sa samo jednim punjenjem, mogu se uporediti i sa postojećim sistemima za transport kontejnera.
Autonomne sposobnosti Dron prikolice nisu postignute jednostavnom tehnologijom razvijenom za putnička vozila. Jedinstveni zahtevi kontejnera za transport i načina rada kontejnerskih terminala doveli su do toga da su inženjeri Grupe morali u potpunosti da promene način kretanja kontejnera.
U tu svrhu su razvili ‘e-Bogie sa gorivim ćelijama’.
e-Bogie sa gorivim ćelijama
Izraz ‘bogie’ potiče iz železničke industrije. Šine predstavljaju podokvir točkova, koje se nalaze ispod svakog vagona. e-Bogie gorive ćelije se nalaze ispod kontejnera isto kao i šine ispod vagona i predstavljaju u potpunosti zatvoren sitem sa gorivim ćelijama i potpuno nezavisnim upravljačem na četiri točka. Dron prikolica koncept sa dva e-Bogies, omogućava upravljanje bočnim pokretima. Dron prikolica se može autonomno kretati kroz domene luka i uskih urbanih sredina.
‘Režim kontrolne table’ dodatno povećava efikasnost time što omogućava da više dron prikolica putuje zajedno u koncepciji koja asocira na voz.
e-Bogie sa gorivim ćelijama nije ekskluzivan za prikolicu dron, već ima širok lanac primene.
Nudi višenamensku platformu za različite ciljeve, i sve to u - tihom, autonomnom radu , sa nultom emisijom.
Visoni FK
Tehnologija gorivih ćelija je podjednako primenljiva na sfere vozila visokih performansi. Hyundai Motor Grupa je predstavila koncept hibridnog sportskog automobila, Visoni FK. Sa maksimalnom snagom od preko 500kW, Visoni FK koncept može dostići ubrzanje od 0 do 100km/h za manje od četiri sekunde. Kombinacijom pretvaranja energije gorivih ćelija visoke snage, RWD (pogon na zadnje točkove), priključni pogonski sklop, Visoni FK se može napuniti za 20 minuta i dostići domet preko 600 km.
Spasilački dron
Spasilački dron predstavlja novi koncept vozila koji pokreću gorive ćelije, i njime se može upravljati na daljinu i autonomno za operacije gašenja požara i spasilačkih misija. Spasilački dron poseduje nezavisni sistem urpavljanja za okretanje u mestu i ‘dijagonalno kretanje’, i može izvršavati misije putem slanja fotografija putem drona koji su postavljeni na spoljašnjost vozila. Sa samo jednim punjenjem može dostići od 450 do 500 kilometara u dometu.
H pokretna stanica
H pokretna stanica predstavlja vozilo za veća opterećenja opremljena sa uređajima za punjenje za FCEV. Ova prenosiva stanica za punjenje nudi kapacitet punjenja do 25 NEXO jedinica odjednom, nudeći i mogućnost opcije punjenja u oblastima sa ograničenim stanicama sa vodonikom ili stanicama koje ne funkcionišu.
RHGV (Vozilo za spašavanje generatora vodonika )
RHGV služi za napajanje vozila hitne pomoći u udaljenim, nepristupačnim oblastima.prenosivi električni punjač vozila nudi istovremeno jednofazno punjenje od 220V i trofazno od 380V.
Budućnost vodonika: Vodi u novo energetsko društvo
Kao odgovorni član globalne zajednice, Grupa će nastaviti da razvija mobilnost vodonika, proširuje sistem proizvodnje gorivih ćelija i uspostavlja infrastrukturu za zajednicu vodonika. Nove tehnologije i modeli gorivih ćelija predstavljeni kao deo foruma Hydrogen Wave, pokazuju posvećenost Grupe popularizaciji vodonika do 2040. godine.
“Stepen učestalosti ekoloških katastrofa ubrzano raste i suočavamo se sa crvenim alarmom za čovečanstvo” dodao je direktor kompanije Chung tokom online foruma. “Grupa nudi moćno i pragmatično rešenje za borbu protiv klimatskih promena putem svog rešenja potencijala energije vodonika.”
HydroVILLE izložba
Nakon današnjeg online foruma Hydrogen Wave, Grupa će predstaviti svoje planove za energiju vodonika i globalna zajednica vodonika na svojoj Hydrogen Village (HydroVILLE) izložbi u Goiangu, u Koreji, od 8. do 11. septembra, 2021.godine.
Inspirisan potencijalom čistog vodonika, HydroVILLE je podeljen u nekoliko zona kako bi što bolje ispričao priču Grupe o budućoj viziji vodonika. Izložbeni prostor sadrži nekoliko koncepata gorivih ćelija za buduću mobilnost i proizvodnju energije, uključujući 18 kombinovanih modela od Hyundai Motor Group - Hyundai Motor, Kia, Hyundai Mobis, Hyundai Rotem, Hyundai Steel, Hyundai Wia, i Hyundai Kefico.
Ovo uključuje sve sisteme mobilnosti gorivih ćelija predstavljenih danas na Hydrogen Wave online forumu kao i sledeće:
Ime |
Specification (Dužina X Visina X height) |
Ključne karakteristike |
M.Vision POP |
2,600×1,644×1540mm |
EV-bazirano na ultra-malom gradskom vozilu za mobilnost e-ugao modul za okretanje u mestu, dijagonalno kretanje, i automatsko paralelno parkiranje |
M.Vision 2GO |
3,200×1,644×1600mm |
FCEV-bazirano na mobilnosti isporuke blizu dometa 50kW baterije sa gorivim ćelijama |
NEXO Minicar |
1,180×700×550mm |
FCEV mini dečiji automobil |
XCIENT sa gorivim ćelijama |
9,745×2,550×3,730mm |
Prvi kamion sa gorivim ćelijama, masovne proizvodnje |
XCIENT traktor sa gorivim ćelijama |
8,701×2,585 x 4,060mm |
Trenutno u fazi razvoja, zasnovan na XCIENT kamionu sa gorivim ćelijama 12-omesečna pilot verzija u Kaliforniji (Jul, 2021. - Jul, 2022.) |
Autobus na vodonik |
11,760×2,495×3,740mm |
Ekološki autobus sa gorivim ćelijama koji ima za cilj zamenu postojeće flote dizel vozila |
Električni tramvaj sa gorivim ćelijama |
21m×2.45m×3.4m |
HIbridni izvori napajanja iz gorivih ćelija i baterija |
Generator mobilne ćelije za gorivo |
2,850 x 1,550 x 1,225 mm |
ETCR, isporučeno za prvu svetsku trku potpuno električnih automobila |
Paketi napajanja (30kW & 50kW) |
[30KW] 820 x 680 x 620 mm [50KW] 1,025 x 852 x 784 mm |
Pogonska napajanja za viljuškare i bagere |
Preporuči nas: